En andlig vän är den verkliga vännen.

Fader, Sonen, Den Heliga Anden
Hör min bön då jag ropar från djupet av mitt hjärta.
Gud, min fader, min ängel, min frälsare, min vän. Hjälp mig få ner de ord jag behöver för att hjälpa de som behöver.
Gud, varför ska det vara så svårt att prata med dig? Hur ska jag, som är en nyfiken ynklig människa få känna den kärleken som många av dina barn känner? Hur ska jag få veta om vad som är rätt och vad som är fel? Hur ska jag få svar på mina frågor då DU inte kan svara på mina? Eller… Du svarar, men ... eftersom jag bara är en blind människa så ser jag inte svaren tydligt.

Gud, min fader, min vän. Jag vet att du har sänt gåvor till oss människor. Jag vet att Varje människa är unik och har nått som de kan bidra med. Vissa blir präster, vissa blir körledare. Andra blir en andlig vän. En andlig vän som kan rädda Livet på min, den blinda och ynkliga människan som har svårt att finna dina svar här på jorden. Jag söker mig därför till någon som jag kan lägga mitt hjärta i dennes händer. Jag ser Guds kärlek lysa genom hennes ansikte och jag känner ordens kraft som kommer från hennes mun, hennes tankar får mitt hjärta att hoppa, och allt detta kommer från dig. Kanske, kanske blir mina frågor besvarade genom den andliga vännen. DU använder henne som ett verktyg! Ett finns sådant.

Livet går ut på att man ska försöka välja den rätta vägen, Din väg.
Om jag, den blinda ynkliga människan söker mig till dig Genom min andliga vän, ska jag inte då få möjlighet att få lära känna dej?
Ska jag, eller den andliga vännen, eller ens någon här på jorden kunna sätta stopp för mig att få lära känna dig?!Nej Gud, för jag vet, Jag vet att du har tänt en liten låga.
Min uppgift nu är att få denna lilla lilla lågan att flamma upp. Om det är genom min andliga vän, så ska ingen sätta stopp för det
Andliga vänner är viktigare än vanliga, då de räddar liv, då de kan få lågor att flamma upp. Om den vanliga vännen försöker sätta stopp för det så blir det bara fel. Vi ska visa att INGEN kan sätta stopp för Guds härlighet. Och om denna vännen vänder ryggen till, så vet Du, min Gud, hur du ska vinna tillbaka denne, då jag endast är en människa, jag kan inte rädda fler liv.

Amin <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack, tack av hela mitt hjärta. du hjälper mig så mycket och jag tackar Herren att Han givit mig en sådan underbar kusin <3

Fortsätt med dina fina böner, dem ger oss tvekare hopp och uthållighet.

2009-10-23 @ 00:29:24
URL: http://lettertogod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0